IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic
> OYUNCULARIN BECERİLERİ, Oyuncuların becerileri nedir ne değildir, ne işe yarar. Bunları kendim
excellium
post Feb 22 2010, 12:19 PM
Post #1


Amateur
**

Group: Members
Posts: 18
Joined: 1-February 10
Member No.: 2,140



Bir oyuncunun değerini ve kalitesini belirleyen etkenler; yaş, yetenek, bonus ve beceridir.
Bu yazıda "Beceri" faktörünü değerlendireceğim.


Beceri = Mücadele + Markaj + Top sürme + Canlılık + Pas + Şut kuvveti + Şut isabeti
KATILBiZE.com


Herşeyi aynı olan iki oyuncunun Becerisi yüksek olan daha değerlidir.
KATILBiZE.com



Ancak bu farklı becerilerin toplamını gösterir. Oyuncu alırken sadece toplam beceri miktarına bakarsak yanılabiliriz. Bunun için tek tek hangi alanda becerisinin yüksek olduğuna da bakmalıyız. Ayrıca, kazanılan antrenman puanlarını da nasıl değerledirmemiz gerektiğini iyi bilmeliyiz. Şimdi tek tek bunları aktaracağım size. Anladığım kadarıyla!
KATILBiZE.com


Şimdi, tek tek bunların ne anlama geldiğini inceleyelim.

Mücadele (Tackling): İngilizce çevirisine bakmadan önce mücadeleyi bildiğimiz anlamda mücadele etmek olarak algılamıştım. Yani yapacağı iş konusunda oyuncunun çabalaması oalrak düşünmüştüm. Çünkü bir oyuncu gol atmak içinde mücadele edebilir, pas vermek içinde, iyi bir orta kesmek içinde, topu rakipten çalmak içinde.... Ancak ingilizce çevirisine bajktığımda "Tackling" yazıyordu. Tackling kelime anlamı olarak mücadele etmek, becermek, uğraşmak gibi anlamları olsa da futbolda bu kelime topu kapmak olarak kullanılır. Dolayısıyla Türkçe çevirisi olarak "mücadele" olarak yazılan bu özelliğin asıl anlamı "top kapma" tır. Bu özellik defans oyuncularımızın olmassa olmaz özelliklerindendir. Bence en önemlisdir. Bir defans oyuncusu alırken ya da bir defans oyuncusuna antrenman puanlarını harcarken bu özelliğe dikkat etmek gerekiyor. Top kapma yeteneği dışında topu faul yapmadan kapmasında da bence önemli bir etken. Kısacası top kapma becerisidir.
KATILBiZE.com



Markaj (Marking): Markaj, kısaca rakip oyuncunun istediği şeyi yapmasına engel olmak demektir. Bu özellik bilindiği üzere özellikle defans oyuncuları için çok önemlidir. Defans oyuncusunun markaj becerisi yüksekse, rakip ortasaha oyuncularından rakip forvet oyuncularına atılan toplar büyük bir oranda başarısız olacaktır. Kimi zaman 2D maç ekranında şahit olmuşsunuzdur, ortasahadan oyuncunuz ceza alanına topu yolluyor, ancak sizin oyuncunuzun önünde rakip defans bulunuyor ve o topu kesiyor. Bu işte rakip defans oyuncusunun markaj becerisinden kaynaklanıyor. Ayrıca, top rakipteyse pas atmasına ya da şut çekmesine engel olmakta yine markaj becerisi sayesinde mümkün olmaktadır. Bu nedenle bir defans oyuncusunda aranacak olan başlıca 2 özellik, top kapma ve markaj becerilerinin yüksek olmasıdır. Antrenmanlarda da bu özelliklerini yükseltemye özen göstermenizi öneririm.
KATILBiZE.com



Top Sürme (Dribbling): Topla birlikte ileriye doğru gitmeyi sağlayan bir beceridir. Özellikle ortasaha kanat oyuncuları ihtiyaç duyar. Kanat oyuncuları genelde topu alıp rakip yarı sahada korner çizgisine kadar ilerler ve orta yapar. Sonrası ceza sahasındaki forvet oyuncularımız ile rakip defans ve kalecinin becerisine kalmış. Topu hızlı sürmek ve rakibe kaptırmadan ilerlemeye yarayan bu beceriyi Lm ve Rm oyuncularımız başta olmak üzere varsa Lw, Lwd, Rw, Rwd oyuncularımızda da geliştirmeliyiz. Bunun haricinde Cm lerde de uygulanabilir, fakat maksimum verimi kanat oyuncularımızdan alabiliriz. Gerçek hayatta iyi bir top süren kişide, topu sürerken yere bakmaması, ayağından fazla topu açmaması, gerekirse bir anda yönünü değiştirip rakip defansı şaşırtması ve vucudunu kullanarak rakibin topu almasına engel olması gibi özellikler bulunmaktadır.
KATILBiZE.com



Top Kontrolü (Receiving the ball): Top kontrolü olarak bakıldığında, oyuncularımızın topa sahip olması rakibe kaptırmaması anlamına geldiğini düşünürüz. Ancak aslında bu özellik oyuncuya doğru gelen topları kontrol altına almasıdır. Çünkü "receiving" kelimsi "almak" anlamına geliyor. Bunu şöyle düşünelim, forvet oyuncumuza orta kesiliyor ya da pas atılıyor, bunu forvet oyuncumuz öncelikle kontrol etmelidir. Mesela havadan gelen topu göğsüyle önüne indirmelidir. Ya da ayağını belli bir mesafeye kadar kaldırmalıdır. Topu önüne almalıdır, sonrasında şut çekecektir. Çünkü pas atan kişi her zaman iyi pas atamayabilir. Tam senin önüne ya da rahat bir şekilde topu alabileceğin bir yere atamayabilir. Ya da oyunucunuzun yanında rakip oyuncu var. Oyuncunuza engel olmaya çalışıyor. Markaj yapıyor. Bu markaj içerisinde topa onun tüm müdehalelerine rağmen hakim olmak istiyor. Bunu başarabilmesi için bu özelliğin yüksek olması gerekiyor. Ayrıca yine 2D ekranda, pas atılıyor kenardaki oyuncunuza hemen önünden top taça çıkıyor. Bunun sebebi top kontrolü becerisinin yeteri kadar olmayışındandır. Bu özellik pas alan bir oyuncuda önem arz ettiğinden defans için çok gerekli değil. Daha çok orta saha ve forvet oyuncularınız için önemlidir.
KATILBiZE.com



Canlılık (Endurance): Oyuncu profiline bakıldığında iki yerde canlılık ifadesi yer alıyor. Ancak bunların ikiside aynı şey değil. Oyuncu becerilerinde yazan canlılık(endurance) ; dayanıklıkık, süreklilik iken karakteristik bölümde yazan canlılık(stamina) yorgunluk anlamında kullanılmış. Endurance maç içerinde oyuncunun kaybettiği enerjisini tekrar kazanma becerisini ifade etmekte, Stamina, maç sonrasında oyuncunun kalan gücünü göstermektedir. Bi örnekle açıklayayım, maç başlıyor oyuncumuzun %97 Canlılık (stamina) ile başlamış oyuna koşuyor ve şu çekiyor, oyuncunun enerjisi o anda %60-70 lere düştüğünü farzedelim. Canlılık(endurance) becerisi ne kadar yüksekse o kadar kısa zamanda tekrar enerjisini %97 ye çıkartıyor. Mesela 10dakika geçtikten sonra oyuncunun Canlılık(stamina) değeri %96 ya düşüyor. 90dk sonrasında ise, %90 larda kalıyor. Bu beceri tüm oyuncularda mümkün olduğu kadar yüksek olmalıdır. Oyunucun diğer becerilerini sahaya yansıtabilmesi bu özelliğe bağlıdır. Eğer oyuncu maçtaki kondisyonunu kaybederse ne kadar markajı ne kadar pası ne kadar şut çekmesi iyi olursa olsun, yorgun bir oyuncu bunları uygulayamayacaktır.
KATILBiZE.com



Pas (Passing): Pas yapmanın ne olduğunu ne anlama geldiğini açıklamaya gerek yok sanırım. Tkımınız İyi pas yapıyorsa o oyunda galip gelme olasılığınız yüksektir. Bu özelliği pas yapan oyunculara vermek mantıklı olacaktır. Genel olarak defansta ve forvette pas yapılmadığına göre(çünkü biri topu tehlikeli bölgeden uzaklaştırmak için sadece tek bir pas yaparak topu öndeki ortasaha oyuncularına verir, forvette önüne gelen topa vurarak gol atmaya çalışır, ya da en fazla tek pas yaparak yanındaki diğer forvete topu atar.) bu da büyük bir oranda ortasaha oyuncularımızdır. Ortasaha oyuncularımız, aralarında kısa paslaşarak oyunu kurmaya çalışır. İleri doğru uzun paslarla forvet oyuncularını kaleciyle karşı karşıya getirmeye çalışır. Yine ortasaha kanat oyuncuları ileri çıakrak orta keserler. Orta yapmakta bir pas türü. Bu nedenle ortasaha oyuncularının pas özellikleri iyi olmalıdır.
KATILBiZE.com



Şut Kuvveti (Shot Power): Şut isabeti ile bu özellik forvet oyuncusunda aranan en önemli 2 özelliktir. Ne kadar sert şut çekerse forvetlerimiz, kalecinin topu kurtarması o kadar zorlaşır. Şut kuvveti ve isabetini yanlızca forvet oyuncularına değil ofansif ortasaha oyuncularımıza da verebiliriz. Bunlar uzaktan şut çekerek gol bulmamızı sağlayabilir.
KATILBiZE.com



Şut İsabeti (Shot Accuracy): Forvet oyuncularında aranan bir diğer önemli özellikte budur. Oyuncularımız ne kadar isabetli şut çekerse o kadar gol şansımız artar. Şut isabeti ve kuvveti yüksek oyuncularımızı frikikçi yapmalıyız. Özellikle frikiklerimizi şut isabeti yüksek oyunculara kullandırmalıyız. Çünkü frikikler genelde uzaktan kullanılır. Buradaki amaç ilk önce topu kaleye tutturmak olmalıdır. Ancak penaltı kullanacak oyuncuda öncelikle şut kuveti özelliğini göz önünde bulundurmamız gerekiyor. Çünkü topun kaleyi tutması zaten büyük bir olasılıktır. Burada kaleciyi avlama daha önemli olduğundan penaltıcılarda şut kuvveti yüksek olan oyuncuya vermemiz mantıklı olacaktır.
KATILBiZE.com



Eleştirilere açığım rolleyes.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
mechul79
post Feb 22 2010, 08:45 PM
Post #2


Professional
****

Group: Members
Posts: 105
Joined: 21-October 09
Member No.: 957



tbrıkler.. Hos calısma.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
shertex
post Feb 23 2010, 12:21 AM
Post #3


Professional
****

Group: Members
Posts: 220
Joined: 21-November 09
Member No.: 1,395



güzel çalışma olmuş smile.gif
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
Sarp
post Feb 23 2010, 03:42 AM
Post #4


Unregistered









Sabitlenmeyi hakeden güzel çalışma için teşekkürler. smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
manyak1903
post Feb 23 2010, 09:06 AM
Post #5


Semi-Prof
***

Group: Members
Posts: 96
Joined: 13-September 09
Member No.: 376



Eline sağlık.Arkadaşları buraya da yönlendirebiliriz. cool.gif
Eleştiri sana değil yönetime yapalım biggrin.gif ,ben ve benim gibi ingilizce bilmeyen arkadaşlar için çevirmeler daha güzel yapılabilirse daha iyi olur smile.gif "top alma" "top kontrolü" değişikliği biraz geç olmuştu o yüzden smile.gif
Herkese iyi oyunlar


--------------------
11x11 foruma mesaj yazabilmek için oyundaki hesabınızı kullanabilirsiniz.E posta isterse yine oyundaki veya kullanmak istediğiniz e posta adresinizi yazabilirsiniz.

Yaptıkları işin doğruluğuna inanan insanlar, çalışmalarının denetlenmesinden, karşı fikirler ortaya atılmasından ve tercihleri üzerinde münakaşa yapmaktan zevk alırlar.
( M.Kemal ATATÜRK)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
highlander1907
post Feb 23 2010, 05:46 PM
Post #6


Rookie
*

Group: Members
Posts: 6
Joined: 8-November 09
Member No.: 1,247



o zaman kutucukların yerleştirilmesini göz önüne alacak olursak.
solda ki 2 kutu defans orta kutular orta saha son iki kutuda forvet için gerekli olan bölümler. adamlar kutuları da buna göre sıralamış sanırsam ki
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
werntdew
post Oct 21 2010, 12:55 AM
Post #7


Rookie
*

Group: Members
Posts: 3
Joined: 18-October 10
Member No.: 5,209



DRIBBLING TOP SURME DEĞİL, ÇALIM ATMA ANLAMINDA KULLANILIYOR.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
muhendis
post Nov 25 2011, 05:32 PM
Post #8


Amateur
**

Group: Members
Posts: 24
Joined: 11-October 09
Member No.: 806



canlılık olarak nitelendirilen özelligin örnegini yanlıs vermişsiniz ki bu yeni baslayan arkadaslar için yanıltıcı ve ciddi bir sorundur..Canlılık oyuncuların canı azaldgında cabuk dolmasını saglayan bir ozellik degil oyun içerisinde canının daha az azalmasını saglayan bir özelliktir yani dayanıklılıktır.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



- Lo-Fi Version Time is now: 23rd August 2019 - 04:19 PM